Externe Arbeitsberichte und Veröffentlichungen
K0062 - Axhausen, K.W. (1989) Direkte Nutzenmessung: Ein Ansatz zur Schätzung von Entscheidungsmodellen: Zwei Anwendungen, Zeitschrift für Verkehrswissenschaft, 60 (4) 323–344. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0061 - Axhausen, K.W. and R. Herz (1989) Simulating activity chains: German approach, Journal of transportation engineering, 115 (3) 316–325. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0060 - Axhausen, K.W., A. Beyerle and H. Schumacher (1989) Choosing the type of parking: A Stated preference approach, paper presented at the 68th Annual Meeting of the Transportation Research Board, Washington D.C., January 1989. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0059 - Axhausen, K.W. (1989) Eine ereignisorientierte Simulation von Aktivitätenketten zur Parkstandswahl, Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen der Universität Karlsruhe, . R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0058 - Axhausen, K.W. and M. Fellendorf (1989) Auswertung der Fahrgastbefragung zum Angebot der Umweltpunktekarte im Auftrag der Verkehrsgemeinschaft Freiburg, Verkehrsgemeinschaft Freiburg, Freiburg. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0056 - Polak, J.W. and K.W. Axhausen (1989) CLAMP: A Macroscopic Simulation Model for Parking Policy Analysis, paper presented at the 68th Annual Meeting of Transportation Research Board, paper presented at the 68th Annual Meeting of Transportation Research Board, Washington D.C., January 1989. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0055 - Axhausen, K.W. and M. Fellendorf (1989) Zur Abhängigkeit der Sättigungsverkehrsstärke von der Knotenpunktgeometrie, Institut für Verkehrswesen, Universität (TH) Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0054 - Axhausen, K.W., M. Fellendorf and D. Hook (1989) Zur Abhängigkeit der Zeitbedarfswerte von der Knotenpunktgeometrie, Straßenverkehrstechnik, 33 (5) 170–174. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0053 - Axhausen, K.W. (1989) Zum Problem der “Auswahlverzerrung”: Eine Literaturauswertung, Zeitschrift für Verkehrssicherheit, 35 (4) 146–151. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0052 - Axhausen, K.W. (1989) Nutzenfunktionen für die Parkplatzwahl: Pilotstudie, Institut für Verkehrswesen, Universität (TH) Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0051 - Axhausen, K.W. (1989) Parkplatzsuchtrategien: Vertiefte Interviews, Institut für Verkehrswesen, Universität (TH) Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0050 - Axhausen, K.W. (1989) Suchzeiten für Parkplätze am Strassenrand, Institut für Verkehrswesen, Universität (TH) Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0046 - Axhausen, K.W., A. Beyerle and H. Schumacher (1988) Choosing the type of parking: A stated preference approach, paper presented at the 20th Annual UTSG Conference, paper presented at the 20th Annual UTSG Conference, London, January 1988. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0045 - Axhausen, K.W. (1988) Auswertung der Vertieferbefragung 1988, Institut für Verkehrswesen, Universität (TH) Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0044 - Axhausen, K.W. (1988) Zur Herkunft der Studenten der Universität (TH) Karlsruhe, Universität (TH) Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0043 - Axhausen, K.W., A. Beyerle and H. Schumacher (1988) Parkplatzsuche und Parkplatzwahl – Einige empirische Ergebnisse, eingereicht bei Strassenverkehrstechnik, Universität (TH) Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0042 - Benz, T. and K.W. Axhausen (1988) Bestimmung von representativen Motorkennfeldern für PKW, Projekt Europäisches Forschungszentrum für Massnahmen zur Luftreinhaltung, Forschungsbericht KfK – PEF, Universität (TH) Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0041 - Axhausen, K.W. (1988) Exploring car ownership patterns in the Pforzheim Travel Survey of 1987, Institut für Verkehrswesen, Universität (TH) Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0040 - Axhausen, K.W. (1988) Car ownership, licence holding and household structure in the South Yorkshire panel data set (1981 ‑ 1984 ‑ 1986), Universität (TH) Karlsruhe, Oxford. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0039 - Axhausen, K.W. (1988) A Simultaneous Simulation of Activity Chains and Traffic Flow, paper presented at the 2. Oxford Conference on Travel and Transportation, Oxford, 1988. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0038 - Axhausen, K.W. (1988) Eine Ereignisorientierte Simulation von Aktivitätenketten, Institut für Verkehrswesen, Universität (TH) Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made
K0035 - Axhausen, K.W. and H.-G. Korling (1987) Some measurements of Robertson’s platoon dispersion factor, Transportation Research Record, 1112, 71–77. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0034 - Axhausen, K.W. and M. Fellendorf (1987) Jenseits von 7F und 8: Spezialversionen von TRANSYT, paper presented at the 2. Treffen der Anwendergruppe “Optimierungsmodelle in der Strassenverkehrstechnik,” Karlsruhe, April 1987. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0032 - Leutzbach, W., A. Buck and K.W. Axhausen (1987) Möglichkeiten und Grenzen der Führung des Radverkehrs auf Radfahrstreifen von anbaufreien Strassen, paper presented at the Internationaler Kongress “Fahrrad-Stadt-Verkehr,” Frankfurt am Main, April 1987. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0031 - Axhausen, K.W., A. Buck and J. Zoellmer (1987) Verbesserung des öffentlichen Personennahverkehrs in der grossen Kreisstadt Mühlacker, Institut für Verkehrswesen, Universität (TH) Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0030 - Axhausen, K.W. (1987) Anmerkungen zu Robertson’s Pulkauflösungsmodell, Strassenverkehrstechnik, 31 (3) 90–94. R-Collectioncall_made
K0029 - Axhausen, K.W. and M. Fellendorf (1987) Merkblatt zur Anfertigung von Studien- und Diplomarbeiten, Universität (TH) Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0026 - Axhausen, K.W., G. Gross, M. Kassel and K. Stay (1986) Radverkehr - ein Musterbeispiel für Karlsruhe, Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0025 - Buck, A. and K.W. Axhausen (1986) Bicycle lanes on rural roads: Possibilities and limitations, Universität (TH) Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0024 - Axhausen, K.W. and R.L. Smith (1986) Bicyclist link evaluation: A Stated-preference approach, Transportation Research Record, 1085, 7–15. R-Collectioncall_made
K0020 - Axhausen, K.W. (1985) Seminar “Fahrrad heute” im September 1985 in Karlsruhe, Strassenverkehrstechnik, 5, 182–183. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0012 - Axhausen, K.W. (1984) Reliability of urban bus services: Survey of simulation approaches, Institut für Verkehrswesen, Universität (TH) Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0011 - Axhausen, K.W. and R.L. Smith (1984) Evaluation of heuristic transit network optimization algorithms, paper presented at the 63rd Annual Meeting of Transportation Research Board, Washington D.C., January 1984. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom
K0010 - Rao, A. and K.W. Axhausen (1984) Simulation of a signalized intersection, Institut für Verkehrswesen, Universität (TH) Karlsruhe, Karlsruhe. R-Collectioncall_made Downloadvertical_align_bottom