MAXess
Measuring accessibility in policy evaluation
Projektbeschreibung
Dauer
08.2015-07.2018
Auftraggeber
externe Seite ERAfrica 7th EU Framework Programme
Projektbearbeiter
Prof. Dr. K.W. Axhausen und Dr. T. Dubernet
Partner
- TU Berlin
- University of Nairobi
- University of Pretoria
Zusammenfassung
Die komplexen Zusammenhänge zwischen Raumnutzung und Verkehr sind zwar oft erkannt und verstanden, in der Praxis werden jedoch Entscheide zu Infrastrukturinvestitionen mit blossen Transport- und Mobilitätsmetriken gefällt. Vor allem wenn ein grosses wirtschaftliches Ungleichgewicht unter den Bürgern herrscht.
Publikationen
Geurs, K.T., A. De Montis and A. Reggiani (2015) Editorial: Recent advances and applications in accessibility modelling, Computers, Environment and Urban Systems, 49, 82-85. externe Seite DOI
Bocarejo S., J.P. and D.R. Oviedo H. (2014) Transport accessibility and social inequities: A tool for identification of mobility needs and evaluation of transport investments, Journal of Transport Geography, 24, 142-154. externe Seite DOI
Fox, J., A. Daly, S. Hess and E. Miller (2014) Temporal transferability of models of mode-destination choice for the Greater Toronto and Hamilton Area, Journal of Transport and Land Use, 7 (2) 41-62. externe Seite DOI
Nicolai, T.W. and K. Nagel (2011) Investigating accessibility indicators for feedback from a travel to a land use model, SustainCity Working Paper, 6.2, TU Berlin. Download Download
De Jong, G., M. Pieters, A. Daly. I. Graafland-Essers, E. Kroes and C. Koopmans (2005) Using the logsum as an evaluation measure: Literature and case study, Working papers, WR-275-AVV, RAND Corporation, Santa Monica. externe Seite Download